Hi everyone, I’m Ricardo Scarlett’s Skipper. This is my first time writing in the blog and
I’m not even close to be as a good writer and as funny as my wife Helena and my
son Dax but I want to add some technical information for those that might be
interested.
Scarlett is a 40 foot Canadian Sailcraft designed by Tony
Castro built in 1986. She is considered an ocean racer. She is a light weight
(17,000 lb, 7,711 Kg) displacement fin keel boat. Her keel is made of solid lead,
(7,500 lb, 3,402 Kg). Her LOA (length
over all) is 39’4” (11.96 m), LWL (length at water line) is 32’8” (9.96 m). The
beam is 12’8” (3.86 m) and draft is 6’7” (2.01 m). Her hull is made of solid
fiberglass and a plywood cored deck.
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Canadian Sailcraft line drawing Dibujo linear de un Canadian Sailcraft |
The engine, not the original one, is a 15 year old 3 cylinder
Yanmar with approximated 47 HP. It pushed the boat at a good 6 Knots of speed @
2500 RPM, and it uses approximated 2/3 of a gallon an hour. It allows us to
motor approximately 2 days with a tank of fuel. Very efficient engine as you
can see.
When we bought her, the electronic instruments were outdated
and not in good working conditions so in preparation for our trip we bought a
new set of Raymarine instruments. The equipment consisted of a Radar, a
combination of depth, wind speed and direction and knotmeter, a really nice
autopilot nicknamed “Gaston” (according to Helena the best thing in the boat
has), and a MFD with GPS and dynamic maps. To increase our visibility, we also
installed a Vesper transponder AIS. We changed the VHF radio for a new radio
with AIS plotter screen. All these instruments work together with the MFD
showing the AIS targets and speed size, distance to us and bearing which it
becomes very useful specially in heavy traffic areas.
Photo: Raymarine instruments (will include later) /Instrumentos Raymarine
The link (Click here to track Scarlett) at the beginning of
each blog that takes you to a map with our location is produced by and Iridium Go, a satellite
communicator that interphases with our cell phones that allows us text messages
and make limited phone calls. It also
tracks our position updating it every hour.
One of the most expensive pieces of equipment we got is the
one we hope never have to use, a Winslow
6 person offshore life raft.
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Winslow offshore life raft Balsa salvavidas Winslow |
In order to be able to go to land when we are anchoring or
attached to a mooring buoy, we got Scarlett Junior an Achilles 10’ (3 m) aluminum
bottom RIB, and a 9.9 HP Mercury outboard.
More to come later…
Hola a todos, soy Ricardo el skipper de Scarlett. Esta es la
primera vez que escribo en el blog y no so tan buen escritor ni tan divertido
como mi Helena y Dax, pero quiero añadir algo de información técnica para
aquellos que esten interesados.
Scarlett es un Canadian Sailcraft de 40 pies diseñado por
Tony Castro construido en 1986. Es considerada un barco océano de carrera. Es de
peso ligero (17.000 libras, 7.711 kilogramos) con quilla tipo fin. Su quilla
está hecha de plomo sólido, (7.500 libras, 3.402 kilogramos). Su eslora es 39'4
"(11.96 m), eslora de flotacion es 32'8" (9.96 m). La manga es de
12'8 "(3,86 m) y el calado es de 6'7" (2,01 m). Su casco está hecho
de fibra de vidrio sólida con nucleo de madera.
Foto: Dibujo linear de un Canadian Sailcraft
El motor fue cambiado 15 atras por un Yanmar de tres
cilindros con aproximadamente 47 HP. Mueve al barco a una velocidad de 6 nudos a
2500 RPM, y gasta aproximadamente 2/3 de galón (2.5 litros) por hora. Nos
permite andar aproximadamente 2 días con un tanque de combustible.
Los instrumentos electrónicos que vinieron con el barco eran
viejos y no andaban muy bien, así que en preparación para nuestro viaje los
reemplazamos por un grupo de instrumentos Raymarine. El grupo consistió de un
radar, una combinación de profundidad, velocidad y dirección del viento y un
medidor de velocidad, un piloto automático apodado "Gaston" (según
Helena lo mejor que tiene el barco), y un display multifuncional (MFD) con GPS
y mapas dinámicos. Para aumentar nuestra visibilidad, también instalamos un transponder
Vesper AIS. Cambiamos la radio de VHF por una nueva con pantalla AIS. Todos
estos instrumentos trabajan juntos con el display multifunctional mostrando en
el AIS los objetivos con el tamaño, la velocidad, la distancia que se
encuentran con respect a nosotros que es muy útil especialmente en las zonas de
mucho tráfico.
Foto: Instrumentos Raymarine
El link (Click aquí para rastrear a Scarlett) al principio
de cada blog que te lleva a un mapa con nuestra posicion es producido por
Iridium Go, un comunicador vía satélite que interfase con nuestros teléfonos
celulares que nos permite mensajes de texto y hacer llamadas telefónicas.
También rastrea nuestra posición I la ajusta en el mapa cada hora.
Una de las piezas más caras de equipo que tenemos es una que
esperamos nunca tener que usar, una balsa salvavidas oceánica para 6 personas
fabricada por Winslow.
Foto: Balsa salvavidas oceánica Winslow
Con el fin de poder ir a tierra cuando estamos anclados o atados
a una boya de amarre, conseguimos un gomon Achilles de 10 '(3 m) de fondo de
aluminio RIB, y un 9.9 HP Mercury fuera de borda al que bautisamos Scarlett
Junior.
Más por venir en proximos posts ...
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